01 02 03 lover of the light: TIPS ON EDITING PHOTOS FOR INSTAGRAM; THE WEDNESDAY PHOTOGRAPHY CLASSES 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

TIPS ON EDITING PHOTOS FOR INSTAGRAM; THE WEDNESDAY PHOTOGRAPHY CLASSES

34



Happy Wednesday lovers! I just love when you take part in creating content for this blog, with your suggestion comments, likes, requests and just being full of support. It makes me really happy seeing that you enjoy my work and ask me for some tips and tutorials on photography and editing so I decided to do a little project called 'The Wednesday Photography Classes' for all of you interested in all that but don't know where to start and how to find your style in photography. 

Few days ago I got a request on Instagram from Hawkeyeb wanting me to do a tutorial on how I edit my photos so as a first post for this project I decided to share with you my favorite filters and process of 'Instagram editing'. Most of the photos I take for Instagram are photos from my Canon (rarely iPhone) so the quality is better, but the process of editing is pretty much the same. Only editor I use is VSCOcam and it's been more than amazing so far. Unfortunately I can't buy any new filters with my credit card for some reason, but there are some great free filters on VSCO and I use only three of them for Instagram photos.

If you want your feed to be in tone and that every photo corresponds with the one next one to it, you need to use similar filters. My favorites are A6,  HB2 and P5. That way all your photos will have the same ring to them and will be in balance with each other. Sometimes I search color palettes on Pinterest to get inspired, so I suggest you to maybe go there and try combining the color palette you would like on your Instagram feed. You can find button for my profile above the blog profile photo. :)

Now I've prepared for you a photo tutorial on how I edit my photos for Instagram with VSCO cam and the result photos below every filter.
Next Wednesday I'm gonna be talking about 'Photography 101' for all of you with your DSLR cameras who love to take photos but didn't quite learn how for ex. manual(M) works, or what are ISO, shutter speed and aperture and how those three can help you take better photos! :) 
I prepared so much for you guys :) and I hope you're gonna like it! Some other topics for this project are gonna be: 'Product photography for bloggers + small business owners', 'Tips on travel photography' , 'How to find your photography style' and similar. If you have any suggestions, questions etc. leave a comment below :) Sea of love, S.


______________________________________________________________________________________________________

Sretna vam srijeda ljubavnici! Baš volim kada sudjelujete u izradi sadržaja za ovaj blog sa svojim prijedlozima, lajkovima, zamolbama i samim time što ste puni podrške. Čini me jako sretnom vidjeti da uživate u mom radu i da me pitate za neke savjete i tutorijale o fotografiji i dorađivanju, tako da sam odlučila započeti mali projekt zvan 'Fotografski tečajevi srijedom' za sve vas koji ste zainteresirani za sve to, a ne znate gdje bi počeli i kako pronaći svoj stil u fotografiji.

Prije par dana sam dobila zamolbu na Instagramu od Hawkeyeb koja me pitala da li bih mogla napraviti tutorijal kako dorađujem fotke, pa kao prvi post ovog projekta sam odlučila podijeliti s vama svoje najdraže filtere i proces 'Instagram editiranja'. Većinu njih koje stavljam na Instagram su fotke uslikane Canonom (rijetko iPhoneom) tako da su bolje kvalitete, ali je proces dorađivanja više-manje uvijek isti. Jedini editor koji koristim je VSCOcam i do sada mi je bio i više nego savršen. Nažalost ne mogu kupovati nove filtere sa svojom karticom iz nekog razloga, ali postoje odlični besplatni filteri na VSCO i ja ih koristim samo tri za fotke na Instagramu.

Ako želite da vam fotke budu u tonu i da svaka odgovara ovoj kraj nje trebate koristiti slične filtere. Moji najdraži su A6, HB2 i P5. Na taj način će vam sve fotke imati isti 'ugođaj' i biti će u ravnoteži jedna s drugom. Ponekada znam potražiti palete boja na Pinterestu kao inspiraciju, pa predlažem da možda tako probate odrediti kakvu paletu boja bi htjeli na svom Instagramu. Ikonu za moj Pinterest profil možete naći iznad profilne fotke bloga. :)

Ispod sam pripremila foto tutorijal kako uređujem fotografije za Instagram koristeći VSCOcam, te ispod svakog filtera gotovu fotografiju.
Sljedeće srijede ću pričati o 'Fotografija 101' za sve vas s vašim DSLR kamerama koji volite fotkati a niste potpuno naučili kako npr. manul program(M) radi ili što su ISO, brzina okidača i 'aparture' i kako vam to troje može pomoći da bolje fotografirate! :)
Jako puno sam za vas pripremila ljudi :) i nadam se da će vam se svidjeti! Neke druge teme za ovaj projekt će biti: 'Fotografiranje proizvoda za blogere + vlasnike manjih firmi', 'Savjeti za putnu fotografiju', 'Kako pronaći svoj stil u fotografiji?' i drugo. Ako imate ikakvih prijedloga, pitanja i dr. ostavite mi komentar ispod :) More ljubavi, S.


HB2 / HYPERBEAST

 


 


 



P5 / INSTANT

 


 


 



A6 / ANALOG




 





 


 




35 36 37 38